2014. március 24., hétfő

Vaníliás muffin cukkinivel

Az emberek nagy többségének görcsbe rándul a gyomra, ha a zöldségekből készült édességekre gondol. De tegyünk félre minden rossz érzést, mert ha a répatortán túltettük magunkat, sőt, meg is szerettük, akkor miért ne kísérletezhetnénk a többi zöldséggel is?
A cukkini alapvetően semleges ízvilággal rendelkezik, bármilyen ételbe tökéletes "töltelékanyag", ha a kalóriák csökkentése a célunk. Proteinnel igazán fehérjedús, bárhová magunkkal hurcolhatjuk, ha éppen rohangálós napunk van :) 





Hozzávalók (6 darabhoz):
  • 2 db tojás
  • 50 g vaníliás protein
  • 100 g aprószemű zabpehely (a felét daráljuk le)
  • 150 g cukkini (egy kisebb darab)
  • ha szeretnéd, akkor mehet bele: szódabikarbóna, édesítő, fahéj, darált mogyoró, dió, gyümölcsök
  • édesítőből összesen 6 db-ot, meggybefőttből pedig muffinonként 15 grammot tettem bele
  • elpárolgás (kalóriabázisra): -50 g


Elkészítés:

1. Egy nagyobb tálba beleütjük a tojásokat, majd felverjük.
2. Hozzáadjuk a proteint, a zabpelyhet (én az egészet ledaráltam, mert csak nagyszemű volt itthon), az édesítőt (és amit még szeretnénk).
3. Összedolgozzuk a tésztát.
4. A legvégén adjuk hozzá a lereszelt, majd kinyomkodott cukkinit. 
5. Ha a tészta állaga túl sűrű, akkor öntsük bele a cukkini levének egy részét. Ne legyen túl folyós a masszánk, de túl kemény se! 
6. Készítsük elő a muffin sütőformát! Ha szilikon, akkor nincs semmi teendőnk, ha teflon, akkor kikenjük vajjal és kilisztezzük. Az enyém teflonból van (be fogok szerezni egy szilikon formát), de nem akartam a sütéshez extra zsiradékot hozzáadni, szóval muffin papírkákat tettem a formákba. Soha többé nem követem el ezt a hibát! A kész muffinok széléről még valahogy le tudtam hámozni a papírt, de az aljáról már csak szikével sikerült lemetszeni! A tanulság: cukkinis muffinnál a teflon+papír kombó kilőve!
7. A formák aljába tegyünk kb. 1,5 kiskanálnyi tésztát. Készítsünk egy kis mélyedést bele, ide jöhetnek a meggyek (3 db=15 g), majd a tetejére újabb 1,5 kiskanálnyi tészta. 
8. Előmelegített sütőben 180 fokon alul-felül nagyjából 20 percig süssük. 


Tápanyagtartalom
Cukkinis vaníliás muffin

... ha meggyet is teszel bele (1 db):

Fehérje: 12 g
Szénhidrát: 14 g
Zsír: 4 g

Mindenkinek ajánlom, hogy alaposan böngéssze át a Mástésztát, mert telis-tele van szuper ötletekkel! Nemrég bukkantam rá és mondanom sem kell, hogy az egyik kedvenc oldalam lett! ^^


Forrás:
http://masteszta.blogspot.hu/2013/08/a-legfinomabb-vanilias-muffin.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése