2014. március 15., szombat

Fasírt krumplival (sütőben sütve)

Nemrég fedeztem fel, hogy sütőben is készíthetem ezeket a finomságokat, aminek három előnye is van:
1. Nem tocsog olajban a kaja!
2. Nem terjeng olajszag az egész lakásban!
3. Nem lesz tiszta olaj a főzőlap és nem kell letakarítanom!

Állítólag minden rántott dolgot elkészíthetünk sütőben is! Én még csak a fasírttal próbálkoztam, de majd még kísérletezem ;)
Hozzávalók
- 450 g darált hús
- 1 db közepes vöröshagyma
- 3 gerezd fokhagyma
- 2 db tojás
- (46 g) zsemlemorzsa
- 2 evőkanál olívaolaj
- 2 db krumpli (kb. 250 g)
- 2 db teljes kiőrlésű zsemle (vagy 100 g teljes kiőrlésű toast kenyér)
- 0,7 dl tej
- só, bors, majoranna, pirospaprika
- (elpárolgás kalóriabázisra: -156g)

Elkészítés
1. A hagymát felaprítjuk, a fokhagymát préseljük és a hússal együtt beletesszük egy nagyobb tálba.
2. Hozzáadjuk a tojásokat, a nagylyukú reszelőn lereszelt krumplit.
3. A zsemlét vagy kenyeret tejbe áztatjuk, majd a tejet kinyomkodjuk belőle és hozzáadjuk a húshoz.
4. Fűszerezzük, a pirospaprikát ne sajnáljuk, mehet bele bőven, majd összegyúrjuk a hozzávalókat. Én még egy kis medvehagymát tettem rá :)

5. Ha a massza túl lágy, akkor zsemlemorzsát szórhatunk bele.

6. Egy sütőlemezt kibélelünk sütőpapírral, amit lekenünk olívaolajjal.
7. A masszából kis golyókat gyúrunk, amiket meghempegetünk zsemlemorzsában, majd kilapítgatva húspogácsát formálunk belőlük, a sütőpapírra tesszük és a husik tetejét megkenjük a maradék olajjal. Viszonylag közel kell raknunk őket egymáshoz, ha nem szeretnénk két adagot sütni.
8. Előmelegített sütőben 180 fokon sütjük kb. 30 percet, majd fordítunk rajtuk egyet és szép pirosra sütjük (kb. plusz 15 perc, de az én sütőm nem a legjobb, úgyhogy figyeljétek sütés közben! :)). 

Tápanyagtartalom
Fasírt sütőben krumplival








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése