2014. március 6., csütörtök

Elkezdődött! :)


2008-ban tanultam meg a főzés csínját-bínját leendő férjuramtól, s  mára bizton állíthatom, a tanítvány túlnőtte mesterét. Főleg sütni szeretek, ráadásul az édességek a kedvenceim (aminek meg is lett a böjtje) :'D Már 5 éve próbálok rendszeresen sportolni valamit, hiszen imádok enni és utálom kihízni a ruháimat.






Mindig szerettem volna valamiféle útmutatást arra vonatkozóan, hogy miből-mennyit-hogyan étkezzek, hogy biztosan megtartsam a súlyomat. 2013. december elején rá is találtam egy olyan oldalra, ami segít a kalóriák hatékony számolásában, 3 hónap alatt le is adtam 5 kilót, a tervezett 3 helyett. Nem akartam elsietni, de tényleg igaz, hogyha naplóznod kell az étkezéseidet, akkor kevesebbet eszel, plusz még sportoltam is (nagy spinningrajongó vagyok) :) Aki eddig nem mert nekiállni a sok macera miatt, az most tegye meg! Az információnál érthetően leírnak minden fontos dolgot a kalóriaszámlálás misztikumáról, csak olvasnod kell! Ezzel a témával kapcsolatban a kedvencem Shapeshifter írása, mindenkinek ajánlom (a napi kalóriaigényt jól lőjjétek be, mert később ráfázhattok, ha bedőltök a kalóriabázisnak)!

A blog ötlete két dolog miatt fogalmazódott meg bennem:
1. Mániákusan gyűjtögetem a recepteket és tucatszámra küldözgetem az ismerőseimnek (remélem, ezért nem utálnak nagyon) :'D
2. Egy hónapja tönkrement a számítógépünk, amin AZ ÖSSZES RECEPTEMET tároltam!!! Az e-mailen szétküldötteket újra le tudtam menteni, de a többire keresztet vethettem... ez még egyszer nem ismétlődhet meg, inkább állok fél lábon három hétig :DDD


Egy a lényeg: mióta számolom a kalóriákat, a főzés tele van új kihívásokkal és kalandokkal!
Mindig előre megtervezem a másnapi étrendemet (vannak olyan profik, akik egy hetet is összedobnak előre, de én a lustábbik kalóriaszámlálók táborát gyarapítom) és úgy próbálom átírni a jól bevált  recepteket, hogy az "egészségtelen" hozzávalókat egészségesre cserélem :)

Az első számú szempont: legyen fehérjedús, viszonylag kalóriaszegény és finom! Nemcsak saját, hanem másoktól átvett és kipróbált recepteket is megosztok (forrás megjelölésével), remélem segítségetekre lesz!
Persze gondolok a mozgásra is, mert az is fontos, hogy szép-tónusos izmaink legyenek (ne lógjon, ha nem muszáj)! Ne feledjétek, az izom több kalóriát "eszik", mint a zsír, szóval érdemes egy kicsit rágyúrni, hogy később bűntudat nélkül falatozhassunk a kedvenc ételeinkből (...s már folyik is a nyálam) ;)  A mozgással kapcsolatban egy dolgot jól jegyezzetek meg:
"Stimulálni kell a testet, nem megsemmisíteni!" /Lee Haney/ -> szóval többet ésszel, mint erővel :)
Jó főzőcskézést, számolgatást és mozgást! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése