2014. március 9., vasárnap

Chilis bab bulgurral

Egy kis furcsaság, hogy nálunk a chilis bab inkább csak bab, ugyanis nem bírjuk a csípőset (ez elég röhejes, mert sokszor főzünk chilis babot) :-D Aki csípősen szereti, az ne a Maggie-s alapot vegye, az összes többiben van chili. A bab bármilyen lehet, akár tarka nagy, felesbe tarka és fehér, tényleg bármilyen, de szerintünk a kicsi fehérrel a legfinomabb :)







Hozzávalók:

  • 450 g sertés darált hús
  • 1 cs. maggie chilis bab alap 
  • 2 doboz Fruppy fehér bab (egy doboz töltőtömege 240 g)
  • 1. ek olíva olaj
  • 6 dl folyadék (a bab levét beleöntjük egy mérőedénybe és felöntjük annyi vízzel, hogy 6 dl legyen)
  • /kalóriabázisra: elpárolgás -104 g/
Elkészítés:
  1. Az olajat kimérem egy lábosba, beleteszem a darált húst, jól összekeverem, majd lefedve, takaréklángon hagyom főni. 5 percenként ránézek és átkeverem az egészet. Akkor lesz készen, amikor a hús kifehéredik (kb. 15 perc).
  2. Közben a babkonzerveket kinyitom, tésztaszűrőbe öntöm és a levét belecsepegtetem egy tálba. 
  3. A bab levét és a kiegészítésként hozzáadott vizet ráöntöm a kész darálthúsra, mehet bele a chilis bab alap, jól összekeverem kb. 5 percig így melegítem.
  4. Végül mehet bele a bab! Közepes lángon, folyamatosan (lassan) kevergetve 10 perc alatt összefőzöm.
Tápanyagtartalom:
Chilis bab (egy egység=300 g)
Chilis bab 130 g főtt bulgurral
Ha nem tudod, hogy mi az a bulgur, akkor kattints IDE! Kb. olyan árban van, mint a köles, úgyhogy nem vészes, viszont hamarabb elkészül és szerintem sokkal laktatóbb is! 
Az ebéd kalóriatartalmával kapcsolatban úgy szoktam számolni, hogy az 500 kalóriát ne nagyon lépje túl. Láthatod, hogy bulgurral együtt egy 375 kalóriás ebédet sikerült összerakni, ami azért lássuk be, nem túl sok. Éppen ezért növelheted a mennyiségeket (ha szeretnéd). Én meg szoktam hozzá enni még 3 db korpás abonettet (darabja 16 kalória) és el is vagyok uzsonnáig. A bulgur tényleg nagyon laktató, majd meglátod és nem nehéz hozzájutni (irány a legközelebbi Spár)! 
A bulgurt helyettesítheted kölessel, kuszkusszal, barna rizzsel is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése